Partner serwisu
Drogi i autostrady

Marszałkowie: Zbudujemy obwodnice, ale dajcie nam pieniądze!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
22-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Marszałkowie: Zbudujemy obwodnice, ale dajcie nam pieniądze!
fot. GDDKiA
Zaczęło się od zapowiedzi zrezygnowana z budowy obwodnic kosztem domknięcia sieci autostrad i dróg krajowych w Polsce, potem były protesty miast, dramatyczne apele. Następnie rząd w Strategii Rozwoju Transportu uspokajał, że będzie kontynuował budowę obwodnic w miejscach najbardziej obciążonym ruchem. Teraz Ministerstwo Transportu tworzy nowe rozwiązanie, które ma polegać na przekazaniu budowy obwodnic na drogach krajowych samorządom województw. Jak marszałkowie oceniają tę propozycję?

Jak to się zaczęło?

 

Pierwsza wzmianka o budowaniu obwodnic przez marszałków pojawiła się w pismach resortu transportu do sejmiku województwa opolskiego oraz Tomasza Hrycaja ze Społecznego Komitetu Mieszkańców ds. Obwodnicy Niemodlina.

 

Agnieszka Krupa, zastępca dyrektora Departamentu Dróg i Autostrad w Ministerstwie Transportu poinformowała, że „w nowej perspektywie finansowej przewidziane jest stworzenie możliwości realizacji obwodnic na drogach krajowych przez władze wojewódzkie, przy współfinansowaniu z budżetu środków europejskich”. Ma to przyspieszyć realizację projektów, które z powodu ograniczonych możliwości finansowych nie będą realizowane z budżetu GDDKiA.

 

Teraz do marszałków pisze wiceminister transportu Tadeusz Jarmuziewicz. Wysłał on do urzędów marszałkowskich pismo z propozycją uczestniczenia w budowie obwodnic miast na drogach krajowych, które miałyby być współfinansowane z funduszy unijnych, np. regionalnych programów operacyjnych lub programu Rozwój Polski Wschodniej.

 

Dolny Śląsk już współpracuje w kwestii obwodnic

 

Jerzy Łużniak, wicemarszałek województwa dolnośląskiego mówi, że ten region już podejmuje współpracę w zakresie budowy obwodnic na drogach krajowych. – Najbliższy przykład to koncepcja budowy obwodnicy Oławy na drodze krajowej. Wprowadzenie opłat na A4 spowodowało znaczny wzrost ruchu na równoległej DK-94. Dzięki inicjatywie posła Romana Kaczora i radnego województwa Jacka Pilawy doszło do ścisłej współpracy GDDKiA, województwa dolnośląskiego, powiatu, miasta, oraz gminy Oława. Jej celem są działania, które mogą przyspieszyć i uczynić tańszą budowę obwodnicy – oznajmia portalowi „rynekinfrastruktury.pl” wicemarszałek Łużniak.

 

Jerzy Łużniak dodaje, że obecnie ustawa o drogach publicznych definiuje, że tylko obwodnice dużych miast są drogami krajowymi. – Dlatego można odpowiedzieć Panu Ministrowi, że samorządy będą miały swoje obwodnice, na drogach wojewódzkich, powiatowych i gminnych. Dróg krajowych jest w naszym województwie 1,6 tys. km, dróg samorządowych aż 15,5 tys. Jednak można się domyślać, że Ministrowi zależy na współpracy inwestycyjnej między zarządcami dróg rządowych i samorządowych – tłumaczy wicemarszałek.

 

Będą pieniądze, to będą obwodnice

 

– Województwo realizuje obwodnice znajdujące się w ciągach dróg wojewódzkich i jest to zadanie wymagające dużych nakładów finansowych. Zgodnie z ustawą o drogach publicznych drogi stanowiące ciągi obwodnicowe dużych aglomeracji miejskich należą do dróg krajowych – mówi portalowi „rynekinfrastruktury.pl Roman Ciepiela, wicemarszałek województwa małopolskiego. Dodaje jednocześnie, że istnieje możliwość budowy obwodnic na drogach krajowych pod warunkiem, że zostaną określone zasady finansowania tych inwestycji.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5